teaching

Workshop_Dislocation12

Burg Giebichenstein, University of Art and Design Halle, 2016 – present


  • summer 2021: 5 Inch Border Show. Komplexes Gestalten mit Tom Hanke, Malte Westphalen
  • summer 2021: Body Movin. Grundlagen Interface-Design mit Tristan Schulze
  • winter 2020: Play Your Self. Komplexes Gestalten mit Jana Reinhardt und Friedrich Hanisch. RatKing
  • winter 2020: Alltagsspiel. Grundlagen Game-Design mit Tristan Schulze
  • summer 2020: Unsichere Wirklichkeite. Komplexes Gestalten mit Sarah Buser
  • summer 2020: Don‘t touch! Be touched. Grundlagen Interface-Design mit Tristan Schulze
  • winter 2019: Games for Future. Komplexes Gestalten mit Tristan Schulze
  • winter 2019: delicious play. Grundlagen Game-Design mit Tristan Schulze 
  • summer 2019: Sehen, was nicht ist. Komplexes Gestalten mit Sarah Buser
  • winter 2018: Play Time! Grundlagen Game-Design mit Tristan Schulze
  • winter 2018: Interface – Time. Grundlagen Interface-Design mit Mathias Jüsche & Tristan Schulze
  • summer 2018: void Start(){Play( . Komplexes Gestalten mit Mathias Jüsche & Tristan Schulze
  • winter 2017: Get Real! Grundlagen Game-Design mit Mathias Jüsche und Tristan Schulze
  • winter 2017: AltCtrl. Grundlagen Interface-Design mit Mathias Jüsche und Oleksiy Zelikov
  • summer 2017: Near Future Scenarious. Geschichten von Übermorgen. Komplexes Gestalten
  • winter 2016: Critical Game Making

Media Art Academy Cologne, KHM, 2007 – 2016


Laboratory for Dimensional Research, Lab.D

Complete list of all seminars and workshops at KHM (PDF)

Cologne University of Applied Sciences , Cologne Game Lab, 2014-2015


workshops


  • May 2013, Critical 3D, cyber/space, Unity Workshop, Bauhaus-Universität Weimar, Faculty of Media, Weimar
  • Dec. 2012 & Jan. 2013, Code als Grundlage, Unity Workshop, ifs Internationale Filmschule Köln, Köln
  • Sep. 2011, Blender, Realtime 3D Workshop, Institute of Electronic Music and Acoustics – IEM, Graz, Austria
  • Dec. 2009, conducting Play09 Labor, laboratory for media artists, Creative Gaming, Potsdam, Germany
  • Sep. 2008, conducting Play08 Labor, laboratory for media artists, Creative Gaming, Potsdam, Germany
  • Nov. 2008, Better than Reality Workshop, V2_ Institute for the Unstable Media, Rotterdam, The Netherlands
  • Feb. 2008, Augmented Reality Games Workshop, Mediamatic, Amsterdam, The Netherlands
  • Sep. 2007, Arduino Interface Workshop, Linux Audio Conference, KHM, Cologne, Germany Mini Arduino Workshop, KMT, Utrecht School of the Arts, The Netherlands
  • Feb. 2007, Physical Computing Workshop, DVTG, Utrecht School of the Arts, The Netherlands
  • Oct. 2007, Machinima Workshop, Mediamatic, Amsterdam, The Netherlands
  • Feb. – March 2007, Machinima Workshop, Mediamatic, Amsterdam, The Netherlands
  • Sep. 2006, Machinima Workshop, Mediamatic, Amsterdam, The Netherlands
  • March 2006, Machinima Workshop, Mediamatic, Amsterdam, The Netherlands
  • Oct. 2005, Machinima Workshop, Cinekid Festival, Amsterdam, The Netherlands
  • June 2002, 3D Stage Design Workshop, Identidade Cultural, Arte y Tecnologia (ICAT), Heredia, Costa Rica

msc